LavDitEgetCover

Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser fra Stichting Webshop Keurmerk er blevet etableret i samråd med Forbrugerforeningen og NTO inden for rammerne af Det Socialøkonomiske Råds Selvregulerings Koordineringsgruppe (CZ) og træder i kraft for Stichting Webshop Keurmerk fra 1. juni 2014.

Disse handelsbetingelser vil blive brugt af alle medlemmer af Stichting Webshop Keurmerk, med undtagelse af finansielle tjenester som omhandlet i Lov om Finansielt Tilsyn og for så vidt disse tjenester er under tilsyn af Finanstilsynet.

Indholdsfortegnelse:

Artikel 1 - Definitioner

Artikel 2 - Den erhvervsdrivendes identitet

Artikel 3 - Anvendelighed

Artikel 4 - Tilbuddet

Artikel 5 - Aftalen

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Artikel 7 - Forbrugerens forpligtelser i fortrydelsesperioden

Artikel 8 - Udøvelse af fortrydelsesretten af forbrugeren og omkostninger heraf

Artikel 9 - Den erhvervsdrivendes forpligtelser ved fortrydelse

Artikel 10 - Udelukkelse af fortrydelsesret

Artikel 11 - Prisen

Artikel 12 - Overholdelse og ekstra garanti

Artikel 13 - Levering og udførelse

Artikel 14 - Løbende transaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klageprocedure

Artikel 17 - Tvister

Artikel 18 - Branchegaranti

Artikel 19 - Yderligere eller afvigende bestemmelser

Artikel 20 - Ændring af de generelle betingelser Stichting Webshop Keurmerk

 

ARTIKEL 1 - DEFINITIONER

I disse betingelser gælder følgende definitioner:

1. Tillægsaftale: en aftale hvorved forbrugeren erhverver produkter, digitalt indhold og/eller tjenester i forbindelse med en fjernsalgsaftale, og disse varer, digitalt indhold og/eller tjenester leveres af den erhvervsdrivende eller af en tredjepart på grundlag af en aftale mellem denne tredjepart og den erhvervsdrivende;

2. Fortrydelsesperiode: den periode inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;

3. Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i forbindelse med sin handel, forretning, håndværk eller erhvervsvirksomhed;

4. Dag: kalenderdag;

5. Digitalt indhold: data produceret og leveret i digital form;

6. Løbende aftale: en aftale, der strækker sig til regelmæssig levering af varer, tjenester og/eller digitalt indhold i en bestemt periode;

7. Varigt medium: ethvert værktøj - inklusive e-mail - der sætter forbrugeren eller den erhvervsdrivende i stand til at lagre information rettet til ham personligt på en måde, der tillader fremtidig konsultation eller brug i en periode, der er tilpasset det formål, som informationen er beregnet til, og som tillader uændret gengivelse af den lagrede information;

8. Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren for at frafalde fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesperioden;

9. Erhvervsdrivende: den fysiske eller juridiske person, der er medlem af Stichting Webshop Keurmerk og tilbyder produkter, (adgang til) digitalt indhold og/eller tjenester til forbrugere på afstand;

10. Fjernsalgsaftale: en aftale indgået mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren i forbindelse med et organiseret system for fjernsalg af produkter, digitalt indhold og/eller tjenester, hvorved der udelukkende eller delvist gøres brug af en eller flere teknikker til fjernkommunikation op til og med indgåelsen af aftalen;

11. Standardfortrydelsesformular: den europæiske standardfortrydelsesformular inkluderet i Bilag I til disse betingelser;

12. Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende skal mødes i samme rum på samme tid;

 

ARTIKEL 2 - DEN ERHVERVSDRIVENDES IDENTITET

Navn på erhvervsdrivende: CustomCommerce BV.

Forretnings- og besøgsadresse: Gonnetstraat 26 2011KA Haarlem, NL

E-mailadresse: privacy@customcommerce.nl

Handelskammernummer: 89295781

Momsidentifikationsnummer: 476796716

 

ARTIKEL 3 - ANVENDELIGHED

1. Disse generelle betingelser gælder for ethvert tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver fjernsalgsaftale indgået mellem erhvervsdrivende og forbruger.

2. Inden fjernsalgsaftalen indgås, vil teksten til disse generelle betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil den erhvervsdrivende, inden fjernsalgsaftalen indgås, angive, på hvilken måde de generelle betingelser kan ses hos den erhvervsdrivende, og at de vil blive sendt gratis så hurtigt som muligt på forbrugerens anmodning.

3. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle betingelser, uanset foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalen indgås, stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den kan lagres af forbrugeren på en enkel måde på et varigt medium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden fjernsalgsaftalen indgås blive angivet, hvor de generelle betingelser kan ses elektronisk, og at de vil blive sendt gratis på forbrugerens anmodning elektronisk eller på anden måde.

4. I tilfælde af at specifikke produkt- eller tjenestebetingelser også gælder ud over disse generelle betingelser, gælder andet og tredje afsnit tilsvarende, og forbrugeren kan altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham i tilfælde af modstridende betingelser.

 

ARTIKEL 4 - TILBUDDET

1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette udtrykkeligt blive angivet i tilbuddet.

2. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter, digitalt indhold og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af tilbuddet af forbrugeren. Hvis den erhvervsdrivende bruger billeder, er disse en sand gengivelse af de tilbudte produkter, tjenester og/eller digitale indhold. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke den erhvervsdrivende.

3. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til at acceptere tilbuddet.

 

ARTIKEL 5 - AFTALEN

1. Aftalen indgås, med forbehold for bestemmelserne i stk. 4, i det øjeblik forbrugeren accepterer tilbuddet og overholdelse af de fastsatte betingelser.

2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter den erhvervsdrivende straks modtagelsen af accept af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af den erhvervsdrivende, kan forbrugeren ophæve aftalen.

3. Hvis aftalen indgås elektronisk, vil den erhvervsdrivende træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil den erhvervsdrivende overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.

4. Den erhvervsdrivende kan - inden for lovlige rammer - informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis den erhvervsdrivende har gode grunde til ikke at indgå aftalen baseret på denne undersøgelse, er han berettiget til at afvise en ordre eller anmodning med begrundelse eller at knytte særlige betingelser til udførelsen.

5. Den erhvervsdrivende vil sende følgende oplysninger til forbrugeren sammen med produktet, tjenesten eller det digitale indhold, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan lagres af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt medium:

a. besøgsadressen på den erhvervsdrivendes forretningssted, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;

b. betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, eller en klar erklæring vedrørende udelukkelse af fortrydelsesretten;

c. oplysningerne om garantier og eksisterende eftersalgsservice;

d. prisen inklusive alle afgifter på produktet, tjenesten eller det digitale indhold; for så vidt det er relevant leveringsomkostninger; og betalingsmetode, levering eller udførelse af fjernsalgsaftalen;

e. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed;

f. hvis forbrugeren har fortrydelsesret, standardfortrydelsesformularen.

6. I tilfælde af en løbende transaktion gælder bestemmelsen i foregående afsnit kun for den første levering.

 

ARTIKEL 6 - FORTRYDELSESRET

For produkter:

1. Forbrugeren kan ophæve en aftale vedrørende køb af et produkt i en fortrydelsesperiode på mindst 14 dage uden at angive årsager. Den erhvervsdrivende kan spørge forbrugeren om årsagen til fortrydelse, men ikke forpligte ham til at angive sin(e) årsag(er).

2. Fortrydelsesperioden omhandlet i stk. 1 starter dagen efter forbrugeren, eller en tredjepart udpeget på forhånd af forbrugeren, som ikke er transportøren, har modtaget produktet, eller:

a. hvis forbrugeren har bestilt flere produkter i samme ordre: dagen hvor forbrugeren, eller en tredjepart udpeget af ham, har modtaget det sidste produkt. Den erhvervsdrivende kan, forudsat at han har klart informeret forbrugeren før bestillingsprocessen, afvise en ordre på flere produkter med forskellige leveringstider.

b. hvis leveringen af et produkt består af flere forsendelser eller dele: dagen hvor forbrugeren, eller en tredjepart udpeget af ham, har modtaget den sidste forsendelse eller den sidste del;

c. for aftaler om regelmæssig levering af produkter i en bestemt periode: dagen hvor forbrugeren, eller en tredjepart udpeget af ham, har modtaget det første produkt.

For tjenester og digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium:

3. Forbrugeren kan ophæve en tjenesteaftale og en aftale om levering af digitalt indhold, der ikke er leveret på et fysisk medium, i mindst 14 dage uden at angive årsager. Den erhvervsdrivende kan spørge forbrugeren om årsagen til fortrydelse, men ikke forpligte ham til at angive sin(e) årsag(er).

4. Fortrydelsesperioden omhandlet i stk. 3 starter dagen efter indgåelsen af aftalen.

Forlænget fortrydelsesperiode for produkter, tjenester og digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium i tilfælde af manglende information om fortrydelsesret:

5. Hvis den erhvervsdrivende ikke har givet forbrugeren de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten eller standardfortrydelsesformularen, udløber fortrydelsesperioden tolv måneder efter afslutningen af den oprindelige fortrydelsesperiode fastsat i overensstemmelse med de foregående afsnit i denne artikel.

6. Hvis den erhvervsdrivende har givet forbrugeren de oplysninger, der er omhandlet i foregående afsnit, inden for tolv måneder efter startdatoen for den oprindelige fortrydelsesperiode, udløber fortrydelsesperioden 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren modtog disse oplysninger.

 

ARTIKEL 7 - FORBRUGERENS FORPLIGTELSER I FORTRYDELSESPERIODEN

1. I fortrydelsesperioden vil forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Han vil kun udpakke eller bruge produktet i det omfang, der er nødvendigt for at bestemme produktets art, egenskaber og funktion. Udgangspunktet her er, at forbrugeren kun må håndtere og inspicere produktet, som han ville have lov til at gøre i en butik.

2. Forbrugeren er kun ansvarlig for værdiforringelse af produktet, der er resultatet af håndtering af produktet på en måde, der går ud over, hvad der er tilladt i stk. 1.

3. Forbrugeren er ikke ansvarlig for værdiforringelse af produktet, hvis den erhvervsdrivende ikke har givet ham alle lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten før eller ved indgåelsen af aftalen.

 

ARTIKEL 8 - UDØVELSE AF FORTRYDELSESRETTEN AF FORBRUGEREN OG OMKOSTNINGER HERAF

1. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, rapporterer han dette inden for fortrydelsesperioden ved hjælp af standardfortrydelsesformularen eller på anden utvetydig måde til den erhvervsdrivende.

2. Så hurtigt som muligt, men inden for 14 dage fra dagen efter meddelelsen omhandlet i stk. 1, returnerer forbrugeren produktet eller afleverer det til (en autoriseret repræsentant for) den erhvervsdrivende. Dette er ikke nødvendigt, hvis den erhvervsdrivende har tilbudt at afhente produktet selv. Forbrugeren har under alle omstændigheder overholdt returperioden, hvis han returnerer produktet, før fortrydelsesperioden er udløbet.

3. Forbrugeren returnerer produktet med alt leveret tilbehør, hvis det er rimeligt muligt i original tilstand og emballage, og i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner givet af den erhvervsdrivende.

4. Risikoen og bevisbyrden for korrekt og rettidig udøvelse af fortrydelsesretten ligger hos forbrugeren.

5. Forbrugeren bærer de direkte omkostninger ved at returnere produktet. Hvis den erhvervsdrivende ikke har rapporteret, at forbrugeren skal bære disse omkostninger, eller hvis den erhvervsdrivende angiver, at han selv vil bære omkostningerne, behøver forbrugeren ikke at bære omkostningerne for returnering.

6. Hvis forbrugeren fortryder efter først at have udtrykkeligt anmodet om, at udførelsen af tjenesten eller leveringen af gas, vand eller elektricitet, der ikke er gjort klar til salg i en begrænset mængde eller bestemt mængde, begynder i fortrydelsesperioden, skylder forbrugeren den erhvervsdrivende et beløb, der står i forhold til den del af forpligtelsen, som den erhvervsdrivende har opfyldt på tidspunktet for fortrydelse, sammenlignet med fuld opfyldelse af forpligtelsen.

7. Forbrugeren bærer ingen omkostninger for udførelsen af tjenester eller leveringen af vand, gas eller elektricitet, der ikke er gjort klar til salg i en begrænset mængde eller mængde, eller til levering af fjernvarme, hvis:

a. den erhvervsdrivende ikke har givet forbrugeren de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten, godtgørelse af omkostninger ved fortrydelse eller standardfortrydelsesformularen, eller;

b. forbrugeren ikke udtrykkeligt har anmodet om påbegyndelsen af udførelsen af tjenesten eller leveringen af gas, vand, elektricitet eller fjernvarme i fortrydelsesperioden.

8. Forbrugeren bærer ingen omkostninger for fuld eller delvis levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium, hvis:

a. han ikke udtrykkeligt har givet samtykke før levering til påbegyndelsen af overholdelse af aftalen før udløbet af fortrydelsesperioden;

b. han ikke har anerkendt at miste sin fortrydelsesret ved at give sin tilladelse; eller

c. den erhvervsdrivende har undladt at bekræfte denne erklæring fra forbrugeren.

9. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, ophæves alle tillægsaftaler ved lov.

 

ARTIKEL 9 - DEN ERHVERVSDRIVENDES FORPLIGTELSER VED FORTRYDELSE

1. Hvis den erhvervsdrivende gør meddelelse om fortrydelse af forbrugeren mulig elektronisk, sender han en bekræftelse på modtagelsen straks efter modtagelse af denne meddelelse.

2. Den erhvervsdrivende refunderer alle betalinger fra forbrugeren, inklusive eventuelle leveringsomkostninger opkrævet af den erhvervsdrivende for det returnerede produkt, uden forsinkelse, men inden for 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren meddeler ham om fortrydelsen. Medmindre den erhvervsdrivende tilbyder at afhente produktet selv, kan han vente med tilbagebetaling, indtil han har modtaget produktet, eller indtil forbrugeren påviser, at han har returneret produktet, alt efter hvad der kommer først.

3. Den erhvervsdrivende bruger samme betalingsmetode til tilbagebetaling, som forbrugeren har brugt, medmindre forbrugeren accepterer en anden metode. Tilbagebetalingen er gratis for forbrugeren.

4. Hvis forbrugeren har valgt en dyrere leveringsmetode end den billigste standardlevering, behøver den erhvervsdrivende ikke at refundere de ekstra omkostninger for den dyrere metode.

 

ARTIKEL 10 - UDELUKKELSE AF FORTRYDELSESRET

Den erhvervsdrivende kan udelukke følgende produkter og tjenester fra fortrydelsesretten, men kun hvis den erhvervsdrivende klart har angivet dette i tilbuddet, i det mindste i tide til indgåelsen af aftalen:

1. Produkter eller tjenester, hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på, og som kan forekomme inden for fortrydelsesperioden;

2. Aftaler indgået under en offentlig auktion. En offentlig auktion betyder en salgsmetode, hvorved produkter, digitalt indhold og/eller tjenester tilbydes af den erhvervsdrivende til forbrugeren, der er personligt til stede eller får mulighed for at være personligt til stede på auktionen, under ledelse af en auktionsholder, og hvorved den succesfulde budgiver er forpligtet til at købe produkterne, det digitale indhold og/eller tjenesterne;

3. Tjenesteaftaler efter fuld udførelse af tjenesten, men kun hvis:

a. udførelsen er begyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke; og

b. forbrugeren har erklæret, at han mister sin fortrydelsesret, når den erhvervsdrivende har fuldt ud udført aftalen;

4. Tjenesteaftaler om tilvejebringelse af indkvartering, hvis aftalen fastsætter en bestemt dato eller periode for udførelse og andet end til boligformål, godstransport, biludlejningstjenester og catering;

5. Aftaler vedrørende fritidsaktiviteter, hvis aftalen fastsætter en bestemt dato eller periode for udførelse;

6. Produkter fremstillet efter forbrugerens specifikationer, som ikke er præfabrikerede, og som fremstilles på grundlag af et individuelt valg eller beslutning af forbrugeren, eller som klart er beregnet til en bestemt person;

7. Produkter, der hurtigt fordærves eller har begrænset holdbarhed;

8. Forseglede produkter, der ikke er egnede til returnering af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejneårsager, og hvis forsegling er blevet brudt efter levering;

9. Produkter, der efter levering på grund af deres art uigenkaldeligt blandes med andre produkter;

10. Alkoholholdige drikkevarer, hvis pris er aftalt ved indgåelsen af aftalen, men hvis levering kun kan finde sted efter 30 dage, og hvis faktiske værdi afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på;

11. Forseglede lyd-, videooptagelser og computersoftware, hvis forsegling er blevet brudt efter levering;

12. Aviser, tidsskrifter eller magasiner, med undtagelse af abonnementer på disse;

13. Levering af digitalt indhold andet end på et fysisk medium, men kun hvis:

a. udførelsen er begyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke; og

b. forbrugeren har erklæret, at han derved mister sin fortrydelsesret.

 

ARTIKEL 11 - PRISEN

1. I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, undtagen for prisændringer som følge af ændringer i momssatser.

2. I modsætning til foregående afsnit kan den erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på, med variable priser. Denne afhængighed af udsving og det faktum, at eventuelle angivne priser er målpriser, er angivet i tilbuddet.

3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter indgåelsen af aftalen er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovbestemte regler eller bestemmelser.

4. Prisstigninger fra 3 måneder efter indgåelsen af aftalen er kun tilladt, hvis den erhvervsdrivende har fastsat dette, og:

a. de er resultatet af lovbestemte regler eller bestemmelser; eller

b. forbrugeren har beføjelse til at opsige aftalen med virkning fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.

5. De priser, der er angivet i tilbuddet på produkter eller tjenester, inkluderer moms.

 

ARTIKEL 12 - OVERHOLDELSE AF AFTALE OG EKSTRA GARANTI

1. Den erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne overholder aftalen, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til soliditet og/eller anvendelighed og de lovlige bestemmelser og/eller myndighedsforskrifter, der eksisterer på datoen for indgåelsen af aftalen. Hvis det er aftalt, garanterer den erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til anden end normal brug.

2. En ekstra garanti ydet af den erhvervsdrivende, hans leverandør, producent eller importør begrænser aldrig de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan hævde mod den erhvervsdrivende på grundlag af aftalen, hvis den erhvervsdrivende har undladt at opfylde sin del af aftalen.

3. Ekstra garanti betyder enhver forpligtelse fra den erhvervsdrivende, hans leverandør, importør eller producent, hvor han giver forbrugeren visse rettigheder eller krav, der går ud over, hvad han er juridisk forpligtet til at gøre i tilfælde af, at han har undladt at opfylde sin del af aftalen.

 

ARTIKEL 13 - LEVERING OG UDFØRELSE

1. Den erhvervsdrivende vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter og ved vurdering af ansøgninger om levering af tjenester.

2. Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har gjort kendt for den erhvervsdrivende.

3. Med behørig overholdelse af, hvad der er angivet om dette i artikel 4 i disse generelle betingelser, vil den erhvervsdrivende udføre accepterede ordrer hurtigt, men senest inden for 30 dage, medmindre en anden leveringsperiode er aftalt. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke kan eller kun delvist kan udføres, vil forbrugeren blive underrettet om dette senest 30 dage efter at have afgivet ordren. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og ret til eventuel erstatning.

4. Efter ophævelse i overensstemmelse med foregående afsnit vil den erhvervsdrivende straks refundere det beløb, som forbrugeren har betalt.

5. Risikoen for skade og/eller tab af produkter hviler på den erhvervsdrivende indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en forud udpeget repræsentant gjort kendt for den erhvervsdrivende, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

 

ARTIKEL 14 - LØBENDE TRANSAKTIONER: VARIGHED, OPSIGELSE OG FORLÆNGELSE

Opsigelse:

1. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået på ubestemt tid, og som strækker sig til regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, når som helst med behørig overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst en måned.

2. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som strækker sig til regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, når som helst mod slutningen af den bestemte periode med behørig overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst en måned.

3. Forbrugeren kan opsige de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:

- når som helst og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

- i det mindste på samme måde, som de blev indgået af ham;

- altid med samme opsigelsesfrist, som den erhvervsdrivende har fastsat for sig selv.

Forlængelse:

4. En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som strækker sig til regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, må ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.

5. I modsætning til foregående afsnit kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som strækker sig til regelmæssig levering af dagblade og ugeblade og magasiner, stiltiende forlænges for en bestemt periode på op til tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale mod slutningen af forlængelsen med en opsigelsesfrist på højst en måned.

6. En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som strækker sig til regelmæssig levering af produkter eller tjenester, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren kan opsige når som helst med en opsigelsesfrist på højst en måned. Opsigelsesfristen er højst tre måneder i tilfælde af, at aftalen strækker sig til regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dag-, nyheds- og ugeblade og magasiner.

7. En aftale med begrænset varighed til regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeblade og magasiner til introduktionsformål (prøve- eller introduktionsabonnement) fortsættes ikke stiltiende og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed:

8. Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren opsige aftalen når som helst efter et år med en opsigelsesfrist på højst en måned, medmindre rimelighed og retfærdighed modsætter sig opsigelse før udløbet af den aftalte varighed.

 

ARTIKEL 15 - BETALING

1. For så vidt ikke andet er aftalt i aftalen eller yderligere betingelser, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 14 dage efter starten af fortrydelsesperioden, eller i mangel af en fortrydelsesperiode inden for 14 dage efter indgåelsen af aftalen. I tilfælde af en aftale om at levere en tjeneste starter denne periode dagen efter, at forbrugeren har modtaget bekræftelse på aftalen.

2. Ved salg af produkter til forbrugere må forbrugeren aldrig i generelle betingelser forpligtes til forudbetaling på mere end 50%. Når forudbetaling er fastsat, kan forbrugeren ikke hævde nogen rettigheder vedrørende udførelsen af den pågældende ordre eller tjeneste(r), før den fastsatte forudbetaling er foretaget.

3. Forbrugeren har pligt til straks at rapportere unøjagtigheder i betalingsdata, der er givet eller angivet, til den erhvervsdrivende.

4. Hvis forbrugeren ikke opfylder sin(e) betalingsforpligtelse(r) i tide, efter at han er blevet informeret af den erhvervsdrivende om den sene betaling, og den erhvervsdrivende har givet forbrugeren en periode på 14 dage til stadig at opfylde sine betalingsforpligtelser, efter manglende betaling inden for denne 14-dages periode, skyldes den lovbestemte rente på det beløb, der stadig skylder, og den erhvervsdrivende er berettiget til at opkræve de ekstraretlige inddrivelsesomkostninger, han har pådraget sig. Disse inddrivelsesomkostninger beløber sig til maksimalt: 15% på udestående beløb op til € 2.500; 10% på de næste € 2.500 og 5% på de næste € 5.000 med et minimum på € 40. Den erhvervsdrivende kan afvige fra de angivne beløb og procentsatser til fordel for forbrugeren.

 

ARTIKEL 16 - KLAGEPROCEDURE

1. Den erhvervsdrivende har en tilstrækkeligt offentliggjort klageprocedure og håndterer klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.

2. Klager over udførelsen af aftalen skal indgives til den erhvervsdrivende fuldstændigt og klart beskrevet inden for rimelig tid, efter at forbrugeren har opdaget defekterne.

3. Klager indgivet til den erhvervsdrivende besvares inden for en periode på 14 dage beregnet fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil den erhvervsdrivende svare inden for perioden på 14 dage med en meddelelse om modtagelse og en indikation af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

4. En klage over et produkt, en tjeneste eller den erhvervsdrivendes service kan også indgives via en klageformular på forbrugersiden af webstedet for Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht). Klagen sendes derefter til både den relevante erhvervsdrivende og Stichting Webshop Keurmerk.

5. Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale inden for en rimelig periode eller inden for 3 måneder efter indgivelsen af klagen, opstår der en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.

 

ARTIKEL 17 - TVISTER

1. Aftaler mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren, som disse generelle betingelser gælder for, er udelukkende underlagt nederlandsk lovgivning.

2. Tvister mellem forbrugeren og den erhvervsdrivende om dannelsen eller udførelsen af aftaler med hensyn til produkter og tjenester, der skal leveres eller leveres af denne erhvervsdrivende, kan, med behørig overholdelse af, hvad der er angivet nedenfor, indgives til Webshop-tvistudvalget af både forbrugeren og den erhvervsdrivende, P.O. Box 90600, 2509 LP i Haag (www.sgc.nl).

3. En tvist vil kun blive behandlet af tvistudvalget, hvis forbrugeren først har indgivet sin klage til den erhvervsdrivende inden for rimelig tid.

4. Tvisten skal indgives skriftligt til tvistudvalget senest tolv måneder efter, at tvisten opstod.

5. Hvis forbrugeren ønsker at indgive en tvist til tvistudvalget, er den erhvervsdrivende bundet af dette valg. Hvis den erhvervsdrivende ønsker at gøre det, skal forbrugeren skriftligt angive inden for fem uger efter en skriftlig anmodning fra den erhvervsdrivende, om han også ønsker dette, eller om han ønsker, at tvisten skal behandles af den kompetente domstol. Hvis den erhvervsdrivende ikke hører forbrugerens valg inden for femugersperioden, er den erhvervsdrivende berettiget til at indgive tvisten til den kompetente domstol.

6. Tvistudvalget træffer afgørelse under de betingelser, der er fastlagt i reglerne for tvistudvalget (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop). Tvistudvalgets afgørelser træffes ved bindende rådgivning.

7. Tvistudvalget vil ikke behandle en tvist eller vil afbryde behandlingen, hvis den erhvervsdrivende er blevet indrømmet betalingsstandsning, er gået konkurs eller faktisk har indstillet sine forretningsaktiviteter, før en tvist er blevet behandlet af udvalget ved høringen, og en endelig afgørelse er truffet.

8. Hvis der ud over Webshop-tvistudvalget er et andet anerkendt tvistudvalg tilknyttet Fonden for Forbrugertvistudvalg (SGC) eller Klagenævnet for Finansielle Tjenesteydelser (Kifid) kompetent, er Stichting Webshop Keurmerk-tvistudvalget fortrinsvis kompetent for tvister, der primært vedrører metoden til fjernsalg eller tjenesteyding. For alle andre tvister, det andet anerkendte tvistudvalg tilknyttet SGC eller Kifid.

 

ARTIKEL 18 - BRANCHEGARANTI

1. Stichting Webshop Keurmerk garanterer overholdelse af de bindende råd fra Stichting Webshop Keurmerk-tvistudvalget af sine medlemmer, medmindre medlemmet beslutter at indgive det bindende råd til domstolen til gennemgang inden for to måneder efter afsendelsen. Denne garanti genoplives, hvis det bindende råd er blevet opretholdt efter gennemgang af domstolen, og dommen, der viser dette, er blevet endelig. Op til et maksimalt beløb på €10.000 pr. bindende råd betales dette beløb til forbrugeren af Stichting Webshop Keurmerk. For beløb større end €10.000 pr. bindende råd udbetales €10.000. For overskuddet har Stichting Webshop Keurmerk en bedste indsatsforpligtelse til at sikre, at medlemmet overholder det bindende råd.

2. Anvendelse af denne garanti kræver, at forbrugeren appellerer skriftligt til Stichting Webshop Keurmerk, og at han overfører sit krav mod den erhvervsdrivende til Stichting Webshop Keurmerk. Hvis kravet mod den erhvervsdrivende beløber sig til mere end €10.000, tilbydes forbrugeren at overføre sit krav, for så vidt det overstiger beløbet på €10.000, til Stichting Webshop Keurmerk, hvorefter denne organisation vil anmode om betaling heraf i retten i eget navn og for egen regning til tilfredsstillelse for forbrugeren.

 

ARTIKEL 19 - YDERLIGERE ELLER AFVIGENDE BESTEMMELSER

Yderligere eller afvigende bestemmelser fra disse generelle betingelser må ikke være til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan lagres af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt medium.

 

ARTIKEL 20 - ÆNDRING AF DE GENERELLE BETINGELSER STICHTING WEBSHOP KEURMERK

1. Stichting Webshop Keurmerk vil ikke ændre disse generelle betingelser undtagen i samråd med Forbrugerforeningen.

2. Ændringer til disse betingelser er kun effektive, efter at de er blevet offentliggjort på en passende måde, med den forståelse, at i tilfælde af gældende ændringer i løbet af et tilbuds løbetid, vil den bestemmelse, der er mest gunstig for forbrugeren, have forrang.

Adresse Stichting Webshop Keurmerk: Weteringschans 108 1017 XS Amsterdam

 

Bilag I: Standardfortrydelsesformular

 

Standardfortrydelsesformular

(udfyld og returner denne formular kun, hvis du ønsker at fortryde aftalen)

- Til: CustomCommerce BV.

Gonnetstraat 26

2011KA Haarlem

privacy@customcommerce.nl

 

- Jeg/Vi* meddeler herved, at jeg/vi* fortryder vores aftale vedrørende salg af følgende produkter: [produktangivelse]*

levering af følgende digitale indhold: [digital indholdsangivelse]*

udførelse af følgende tjeneste: [tjenesteindikation]*

 

- Bestilt den*/modtaget den* [dato for bestilling af tjenester eller modtagelse af produkter]

- [Forbrugerens/forbrugernes navn]

- [Forbrugerens/forbrugernes adresse]

- [Forbrugerens/forbrugernes underskrift] (kun hvis denne formular indsendes på papir)

 

* Slet hvad der ikke gælder, eller udfyld hvad der gælder.